Unul dintre numeroasele efecte ale globalizării este şi emigrarea. Dorinţa de a găsi un loc de muncă bine plătit ce va asigura nu doar existenţa ci şi  un trai este prezentă la fiecare dintre noi şi în asemenea momente nu ne mai pun pe gânduri aspecte precum patriotismul sau preferinţele personale.

Totuşi câţiva curajoşi dintre noi aleg să iniţieze o afacere într-un oraş corupt, aparent fără viitor. Dacă eşti şi tu unul dintre ei, dacă eşti la început sau în pană de idei îţi prezentăm 3 idei geniale de marketing care stau la baza marilor companii internaţionale pentru a începe o afacere la Chişinău.

  • Adevăraţii bani din corespondenţă

Metropolitan Life, o companie uriaşă de asigurări a expediat o scrisoare ce promova planurile de pensie, pe care a lipit o monedă adevărată de un cent. Greutatea monedei a făcut ca greutatea monedei să fie într-o balanţă ciudată. Încurajându-i pe oameni să-l deschidă: scrisoarea explica cum economisirea unui cent pe zi , la dobânda compusă, ar produce în 25 de ani peste 500 de lire-dintr-un cent.

Nu uita însă, doar publicitatea nu este niciodată suficientă !

  • Fă-l să fie distractiv

Hotelurile Radisson au o clientelă predominant din mediul business. Cei care călătoresc în interesa de serviciu pentrec multă vreme în cameră: tind să folosească timpul mai degrabă pentru a termina lucrul decât pentru a ieşi la plimbare sau la distracţie, în condiţiile în care asta le permite să petreacă mai mult timp cu familiile lor.

Radisson a venit cu ideea dotării fiecărei camere cu o raţă de plastic cu care să te joci în cadă. Raţa era însoţită de un bileţel pe care scria că oaspetele este liber să o păstreze sau să o ia acasă pentru copii; oricum, dacă oaspetele dorea, raţa putea fi expediată oriunde în lume.

Expedierea raţei presupunea un tarif nominal pe putea fi adăgat la factura finală: taxa era, de fapt, mai mult decât suficientă pentru a acoperi costurile de producţie pentru raţă, şi cele de expediere, dar în termeni de hotel de lux era mică.

Rezultatul a fost că sute de mii de raţe de la Radisson au fost expediate în lume.

Efectul a fost să crească profitul hotelului dar, mai important decât atât, a schimbat personalitatea mărcii-acea imagine formală a unui lanţ hotelier tipic a fost modificată demonstrând că şi un hotel de top are simţul umorului.

  •  Ai grijă de echipa ta

IKEA, producătorul suedez de mobilă este faimos pentru multe lucruri totuşi cel mai important este faptul că au o echipă dedicată şi capabilă. Să obţii un loc de muncă nu e un lucru uşor: compania caută oameni care să acţioneze din proprie iniţiativă. Echipa IKEA este autorizată să  rezolve problemele clienţilor imediat. Trebuie să facă faţă situaţiei direct, fie înlocuind un produs defect, fie oferind o reducere ori un tichet la restaurantul companiei.

Rezultatul este reducerea costurilor pentru că se pierde mai puţin timp.

Efectul este că IKEA funcţionează cu mai puţini angajaţi şi înregistrează punctaje mult mai bune la gradul de satisfacţie a clienţilor.

Mai mult, nu-ţi minţi consumatorul, el nu este cretin, poate fi chiar nevasta ta ! orasulmeu.md garantează eficienţa acestor sfaturi dar îndrumă implementarea ideilor noi ! Succes, Chişinău !

sursa: Cartea „100 idei geniale de marketing”

Comentarii

comentează

Written by Olea Zlatovcena

Olea Zlatovcena

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.