Istoria Bulevardului D. Cantemir începe încă din secolul IXX.  Actualmente acesta se întinde de la monumentul lui Kotovski până la strada Ismail. În 1871, când prin Chișinău au început să circule trenurile, magistrala care unea Gara de trenuri cu orașul era Nicolaevscaia (actuala str. Columna). Pe ambele părți ale ei erau amplasate stradele și ulițe mai mici.

Photo: locals.md
Photo: locals.md

În anii ‘70 tronsonul a fost reconstruit din partea străzii Ismail. Aici au fost amplasate blocuri cu 16 etaje, iar strada Salgannaia, care s-a aflat ani la rând lângă Gara de trenuri, a fost înlocuită cu prospectul Iliașenco (actualmente str. Albișoara).

Noul bulevard  a fost numit în cinstea domnitorului Moldovei – Dimitrie Cantemir. Funcția sa primordială era efectuarea legăturii dintre Bulevardul Gagarin cu magistrala importantă a orașului – str. Ismail.

Photo: locals.md
Photo: newmoldova.com

Inițial nu a fost plănuit  ca acest Bulevard să fie într-atât de scurt. Acesta trebuia să se întindă pe întreg Centrul Vechi, asumăndu-și  o parte din circulație. Cu toate acestea, la sfârșitul anilor ’80, toate proiectele au fost abandonate.

Planul  General, care are menirea să evidențieze frumusețea și esteticitatea, dar și să asigure o viață bună și o circulație adecvată întregului oraș, stârnește multe dispute pe marginea Bulevardului Cantemir încă din anul 2006.

Articol de Alex Palega

Comentarii

comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.