Chişinăul este un oraş a cărui istorie nu este relatată la justa ei valoare. Atât tinerii, cât şi oamenii mai în vîrstă, trec zi de zi pe lîngă clădiri, străzi , fără să bănuiască de faptul că locurile respective găzduiau ceva timp în urmă adevarate puncte strategice specifice perioadei date.

O astfel de istorie o are şi strada Aerodromului, locul unde a fost situat primul aeroport civil al oraşului Chişinău. Clădirea aeroportului era situată în apropiere de Palatul Sindicatelor pe strada Kiev.

Pînă la cel de Al Doilea Război Mondial, suprafaţa teritorială a Chişinăului era considerabil mai mică. Actualul sector Rîşcani nu era decît o suburbie a oraşului, avînd tipic doar stradele înguste şi clădiri cu un singur etaj. Teritoriul ce a aparţinut cîndva boierului Constantin Rîşcani, a fost răscumpărat şi anexat de către conducerea oraşului la sfîrşitul secolului 19.zona-sud

În anul 1921, în zona monumentului detaşamentului de voluntari bulgari a fost construit primul aerodrom al Chişinăului. După un timp scurt a apărut şi al doilea. Astfel, în locul respectiv erau 2 aerodromuri: unul civil, cu o suprafaţă de 43 hectare şi altul militar de 18  hectare.

De-a lungul bulevardului Moscovei se afla pista de decolare, iar avioanele erau amplasate pe strada Dimo.800px-Первый_аэропорт_Кишинёва

În timpul războiului, aerodromurile au fost bombardate şi distruse. Mai tîrziu a fost reconstruit doar aerodromul civil care a funcţionat în acest loc pînă în 1960.

Tot începînd cu anii ’60, sectorul Rîşcani cunoaste o amplă dezvoltare. Au fost construite atât case de tip “Hrusciov”, cît şi blocuri multietajate.

Actualmente, în zona dată există o mulţime de restaurante, clădiri, centre comerciale, aspecte specifice ale urbanismului.11186281_1083207195030075_426363973_n

Comentarii

comentează

1 comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.