Străzile pietonale sunt un lucru des întîlnit în orașele dezvoltate și civilizate ale lumii. Imaginile ce urmează, sunt dovada incontestabilă a acestul fapt:
la-rambla-a-famous-pedestrianLa ramba – Barcelona, Spania
ste-catherine-car-freeSte-Catherine: Montréal, Canada
historical-pedestrian-arbat-street-moscow-russia-january-people-has-existed-th-century-one-km-36917691Arbat – Moscova, Rusia
07Rue de Barres – Paris, Franța
PA309_03Central London – Londra, Anglia
4428760250_4_knez-mihailova-cafe-streetBelgrad, Serbia
600px-Buenos_Aires_-_Retiro_-_Calle_FloridaFlorida Street – Buenos Aires, Argentina
600px-Pitt_St_Mall2Pitt Street – Sidney, Australia
Stephen-Ave-Historic-SzmurloStephen Avenue – Alberta, Canada
Malaya_Sadovaya_Street_SPB_02Malaya Sadovaya Street – St. Petersburg, Rusia

 

În Chișinău, pentru realizarea proiectului strada pietonală Diordiță au fost alocați 300.000 de euro. Acesta a inclus: amenajarea locurilor de agrement, amplasarea teraselor, iluminarea și pavarea străzii, renovarea fațadelor blocurilor.

La moment, strada pietonală din capitală arata așa:

11749584_876684959084157_1611295427_n Strada Diordiță. Chișinău, Republica Moldova

Pentru ca o stradă pietonală să fie funcționabilă ( nicidecum pustie)  aceasta trebuie să fie dotată cu:

  • Cafenele, pub-uri, restaurante, magazine.
  • Căi de acces, minim 2.
  • Copaci – pentru umbră.
  • Suficient spațiu.
  • Evenimente culturale care ar aduna oamenii.

Lucrurile respective nu numai vor atrage oamenii, ci o dată cu ei și profitul, astfel ameliorînd economia orașului.

Străzile pietonale pot și contribuie la economia unui oraș, aducînd profit din vînzări, reclamă, evenimente. Totodată, străzile pietonale reprezintă un refugiu atît pentru localnicii grabiți și însetați, cît și pentru turiștii care ar dori să petreacă ceva timp în aer liber, în centrul orașului.

Comentarii

comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.